طراحی لابی ساختمان

طراحی لابی ساختمان

طراحی لابی ساختمان می تواند دیدگاه ببینده را نسبت به خانه، اداره و یا هتل تغییر دهد و او را تحت تاثیر قرار دهد، یکی از فضا هایی که باعث مجلل شدن ساختمان می گردد لابی است و بعد از نمای ساختمان این فضا بیشترین اهمیت را در طراحی دارد.

 

لابی چیست ؟

 

 

معمولاً نقطه اشتراکی واحد ها به حساب می آید بنابراین باید به گونه ای طراحی گردد که نیاز ساکنین را از این محل بر آورده سازد، مکانی است که بیینده را به محض ورود تحت تاثیر قرار می دهد.

 دارای دو بخش نگهبانی و نشیمن می باشد.

نگهبانی یا لابی من امنیت مداوم و 24 ساعته مجتمع های مسکونی را تامین می نماید و از کانتر یا پیشخوان، صندلی و امکانی برای تعامل نگهبان و ساکنین ساختمان تشکیل شده است.

بخش نشیمن بخشی است که افراد می توانند به محض ورود چند لحظه ای را منتظر بمانند و  شرکت مهندسین مشاور فلات سبز با طراحی های خلاقانه ی خود محیطی را فراهم می نماید که این فضا به محیطی کسل کننده شبیه نشود.

طراحی لابی ساختمان شامل بخشی از باز سازی ساختمان های قدیمی می باشد و در ساختمان های نو ساز به طراحی چیدمان اطلاق می گردد.

 

 

طراحی لابی ساختمان

 

 

حال گاهی سوال برای برخی از دوستان پیش می آید که

آیا می توان در فضای کوچک به طراحی لابی پرداخت؟

 

بله اما، شما می توانید با قرار دادن میز و صندلی های شیک از این فضا بهره ببرید واز عناصری که به فضا شخصیت دهد.  در صورت کوچک بودن فضا از المان های زیاد و شلوغ استفاده نکنید چون فضا را بهم ریخته نشان می دهد.

 

کف پوش

 

به دلیل پر تردد بودن لابی کف پوش ها باید از متریالی باشد که از استقامت و استحکام بالایی برخوردار باشد

سنگ و سرامیک از متریال های مناسبی می باشند که در طراحی این فضا بکار رفته می شود و در اثر رفت و آمد و اسباب کشی آسیب نمی بینند.

استفاده از کف پوش هایی با رنگ روشن بسیار زیباتر خواهد بود و آثار گرد و غبار بر سطح آن محسوس نخواهد بود.

 

طراحی لابی ساختمان

 

نورپردازی

 

نورپردازی در لابی یکی از المان های مهمی است که باید مد نظر قرار گیرید و می تواند جلوه چندین برابری به فضای شما دهد، استفاده از لوستر، هالوژن، دیوار کوب ها ، آباژور و .... ایده های مناسبی برای طراحی لابی ساختمان می باشد.

یک نور پردازی ایده آل می تواند لابی ساختمان شما را به محیطی فوق العاده شیک تبدیل نماید.

 

دیوار های ساختمان

 

استفاده از نقاشی ها، کاغذ دیواری، تابلو های هنری، آینه های دکوراتیو، پارچه و ... در طراحی لابی ساختمان بسیار چشمگیر خواهد بود.

همگی این متریال ها باید از نظر رنگ و نور در تناسب با کفپوش ها باشد.

 

دیوار سبز  

 

دیوار های سبز امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و قابل اجرا در هر فضایی می باشد، استفاده از دیوار های سبز در طراحی لابی ساختمان ایده زیبایی می باشد، شما می توانید با استفاده از گیاهانی با خواهش های فیزیولوژکی متناسب با آن فضا بهره ببرید.

 

طراحی لابی ساختمان

 

طراحی سقف

 

لابی ها اغلب سقف های بلندی دارند، اجرای سقف های دکوراتیو از جمله کناف بر سقف های لابی مورد استفاده می باشند

که دارای سبک های مدرن و کلاسیک می باشند .

 

مبلمان لابی

 

مبلمان راحتی با روکش چرم و متریال مقاوم از گزینه های مناسبی بشمار می آیند.

به طور کلی برای ایجاد گرمی و تنوع در محیط می توانید از متریال چوب در طراحی لابی ساختمان استفاده کنید .

 

شرکت مهندسین مشاور فلات سبز متخصص در امر طراحی و معماری داخلی برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

بالا