ایده های اجرایی در خصوص کافه بار یا کافه خانه

 

روال صبحگاهی هر فرد در زندگی بسیار مهم می باشد. بنابراین لوازم صبحانه و قهوه خوری، اسموتی و یا چای ، باید در اولویت باشد. همچنین طراحی محیط خانه باید با در نظر گرفتن سبک زندگی هر شخص باشد.

اگر فردی هستید که به مهمانان خود قهوه سرو می کنید و یا با دوستان و آشنایان خود اهل دور همی در کافی شاپ هستید، با ما همراه باشید تا در این مقاله چند کافه خانه زیبا و مدرن را کنار هم بررسی کنیم تا بتوانید هر کدام را که مطلوب و باب میل شما بود را در منزل خود اعمال کنید. همچنین ، نگران نباشید که محیط منزل شما محدود است و  یا فضای کوچکی دارد، ما برای فضا های کوچک نیز، کافه خانه های مناسب آنرا طراحی کرده و  به شما ارائه خواهیم کرد.

اگر در مورد دستگاه قهوه ساز و دیگر اکسسوری های موجود در یک کافه اطلاع کافی ندارید، نگران نباشید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد که از بهترین و به صرفه ترین اکسسوری های ممکن در کافه خانه خود استفاده کنید.

از طرفی درست کردن قهوه در خانه راهی بسیار عالی برای صرفه جویی در زمان و هزینه می باشد. لذا در کافه خانه خود به همراه خانواده و دوستانتان  لذت کافی را خواهید برد.

 

 

  • اجرای کافه بار در کابینت:

اگر با محدودیت فضا رو به  رو هستید، یکی از بهترین گزینه های اجرای کافه خانه، در داخل کابینت آشپزخانه می باشد. بدین  صورت که با طراحی و اجرای شلف مجزا در داخل کابین و همچنین اجرا کشو جهت جاگذاری اکسسوری های کوچک و  مواد غذایی مصرفی کافی شاپ، به یک کافه خانه یا کافه بار مدرن و  جمع و  جور دست خواهید یافت.

 

 

  • کافه خانه مخفی:

گاهی برخی از افراد دوست دارند که کافه بار یا همان کافه خانه شان، شخصی و کاملا دور از دسترس کودکان و دیگران باشد. بنابراین، اجرای کافه خانه در داخل کابینت، می تواند آن را کاملا مخفی و به دور از دسترس کودکان و اشخاص دیگر نگه دارد. با این ایده، هم اکسسوری های کافه خانه سالم و تمیز باقی می مانند و هم کاملا شخصی و خصوصی خواهد بود. به طوری که در آشپزخانه خود، یک کافی شاپ مخفی خواهید داشت.

 

 

  • استفاده از دیوار های کناری و غیر قابل استفاده:

با توجه به طراحی نقشه های اجرایی منازل، برخی از منازل دارای دیوار های قناص یا به عبارت دیگر بلا استفاده می باشند. اگر علاقه دارید که در منزل خود یک کافه خانه داشته باشید و فضای مناسب آن را ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. تیم مجرب مهندسین مشاور فلات سبز با بررسی پلان و نقشه منزل و یا حتی محل کار تان، بلا استفاده ترین دیوار را برای شما تبدیل به یک کافه خانه بسیار شیک و مدرن خواهد کرد.

 

  • کافه خانه در سالن پذیرایی:

امروزه، یکی از محبوب ترین المان های طراحی دکوراسیون داخلی، داشتن یک کافه بار یا کافه خانه در سالن پذیرایی می باشد. گاهی افراد، بسته به سلیقه شان می خواهند بخشی از سالن پذیرایی منزل شان را جهت پذیرایی بهتر و امروزی تر به کافی شاپ یا کافه بار خانگی اختصاص دهند. شما می توانید با یک طراحی بهینه و استفاده از اکسسوری های مینیمال، یک کافه خانه کاملا مجزا را در پذیرایی منزل تان داشته باشید، تا در مهمانی ها و مراسم های خانوادگی و دوستانه، از داشتن آن لذت کافی را ببرید. همچنین می توانید از میز و یا صندلی های مخصوص کافه، در این  بخش از منزل خود استفاده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که از کافه بار می توان در محیط های کاری نیز استفاده کرد. بدین صورت که در محل انتظار مراجعین، جهت پذیرایی بهتر از مهمانان و یا ارباب رجوع آنها را به صرف قهوه در کافه بار شرکت یا دفتر محل کار دعوت کرد.

 

  • کافه راه رو:

برخی از منازل، دارای راه رو های متصل کننده اتاق خواب و یا ورودی های پذیرایی دیگر سالن ها می باشد. گاهی این راه رو ها از نظر صاحب خانه بسیار بی استفاده دیده می شوند. اما در واقعیت این طور نیست. همین راه رو های بلا استفاده می توانند به راحتی ، در کمترین زمان و با کمترین هزینه ممکن تبدیل به یک کافه خانه شوند. با اجرای چند شلف چوبی بر روی دیوار راه رو و  همچنین یک کنسول جهت  جا نمایی اکسسوری های کافه، راه روی منزل خود را قابل استفاده کنید. همچنین ، با یک نور پردازی لایت ، می توانید جلوه بسیار زیبا تری به کافه بار و راه رو منزل تان بدهید .

 

  • کافه خانه خود را متمایز از دیگر بخش های منزل کنید:

اگر قصد بر این دارید که کافه بار تان را در آشپزخانه داشته باشید، می توانید آن را با رنگ و طراحی متفاوات از دیگر کابینت های آشپزخانه اجرا نمائید. حتی می توانید با استفاده از تابلو های نئونی و یا کلاسیک با قرار دادن آنها بر روی درب کابینت، محل کافه بار را به نمایش بگذارید تا مهمانان و دوستانتان از داشتن کافه بار در منزل شما آگاه شوند.

 

 

  • کافه خانه را به عنوان یک دیوار جدا کننده استفاده کنید:

گاهی در برخی از منازل و یا حتی محیط های کاری و دفتری، افراد صلاح بر آن میدانند که دو بخش را در آن محیط از یک دیگر جدا کنند. این کار هم با تیغه کشیدن یک دیوار، اجرای پارتیشن و یا پرده های کرکره ای قابل انجام و اجرا می باشد. اما من قصد بر این دارم تا در این مقاله ، به شما یک راه و روش مدرن و بسیار جذاب تر را معرفی کنم، تا هم بتوانید دو محل مورد نظر را از هم جدا کنید و هم یک مکان جدید به منزل و محیط کار خود اضافه کنید.

شما می توانید با اجرای یک کافه بار در منزل و یا محل کار خود، دو مکانی را که قصد بر جدا سازی آنها را دارید اعمال نمائید. هم در هزینه طولانی مدت صرفه جویی می شود و هم یک مکان جهت استراحت کردن، ریلکس کردن و گذراندن اوقات فراغت با خانواده، دوستان و یا  همکاران خود خواهید داشت.

بالا