Green wall

دیوار سبز 

 

دیوار های سبز، سازه های عمودی و افقی هستند که انواع مختلف گیاهان را در خود جای دارند. دیوار های سبز دارای نما های متفاوت می باشند که بسته به طرح و گونه گیاهی انتخاب و اجرا می شوند.

دیوار های سبز که شامل سیستم آبیاری هوشمند می باشند، به رشد بهتر گیاهان و صرفه جویی در مصرف آب و بهینه سازی زمان  کمک شایانی کرده اند.

امروزه سیستم آبیاری هوشمند در استفاده از دیوار های سبز، مخصوصا  در منزل های مسکونی طرفدار های زیادی را به خود اختصاص داده است.

همچنین، علاوه بر مزایای بصری دیوار های سبز که زیبایی و جلوه بخصوصی را به محیط پیرامون  خود می دهند، به تصفیه هوای طبیعی و رطوبت محیط اطراف خود کمک کرده و باعث شادابی و طراوت محیط پیرامون می شود.

یکی از مهم ترین مزایای دیوار سبز، طبیعی و زنده بودن گیاهان آن است که همین امر موجب شد تا استفاده از دیوار های سبز در نما های ساختمان و یا داخل ساختمان های اداری، تجاری و یا مسکونی مورد استفاده عموم قرار گیرد.

به علاوه، امروزه معضل آلودگی هوا برای کلان شهر ها بسیار  تشدید شده است. به همین خاطر استفاده از دیوار سبز طبیعی در منازل مسکونی بسیار پرطرفدار شده است، چرا که باعث می شود از آلودگی و هیاهوی شهر دور بمانیم و از زیبایی و طراوت آن کمال استفاده را داشته باشیم.

 

انواع  سازه های دیوار سبز :

 

1- دیوار سبز  سازه فلزی و گلدانی
2-دیوار سبز سازه کنفی
3- دیوار سبز فلزی
4- دیوار سبز مشی

 

دیوار سبز سازه فلزی و گلدانی :

این نوع سازه دارای مقاومت ساختاری بسیار بالا می باشد و به دلیل استفاده از گلدانهای پلیمری در حفظ و نگهداری گیاه بسیار کمک شایانی می کند این نوع سازه جلوگیری می نماید از تاثیر تبادلی هوای سرد و گرم به ریشه گیاه ،..........

 

دیوار سبز کنفی :

این نوع دیوار سبز جهت اجرای گیاهان کوچک در فضای داخلی مناسب می باشد به دلیل فضای کمی که هر پاکت دارد برای گیاهان بزرگ توصیه نمی شود و همچنین برای فضای بیرونی به دلیل اینکه سازه کنفی در مجاورت جریانات  محیطی دچار اسیب می شود و عمر دیوار سبز کوتاه می گردد ،..............

 

دیوار سبز فلزی :

این نوع دیوار سبز از لحاظ مقاومت بسیار مناسب می باشد و همچنین فضای بزرگی هم برای کاشت گیاه در ان در نظر گرفته شده است

ولی متاسفانه به دلیل اینکه ساختار گلدانهای ان نیز از فلز می باشد ریشه گیاه در ان بسیار اسیب پزیر می گردد و گیاه در فصول گرم و سرد و همچنین در زمان تابش مستقیم افتاب دچار تنش می گردد ،.................

 

دیوار سبز مشی :

این نوع دیوار سبز بیشتر برای گیاهان تزئینی در نظر گرفته می شود یک نوع گیاهی که در این نوع سازه ها بسیار خوب عمل می اید گل سنگ می باشد که این موضوع باعث شده این دیوار بیشتر برای محلهای تزئینی استفاده گردد تنها مشکل این نوع دیوار سبز قیمت تمام شده بسیار بالای ان می باشد که این موضوع بر می گردد به قیمت بالای پوشش گیاهی ،............

 

 

 

به همین منظور شرکت مهندسین مشاور فلات سبز، با تیم مجرب و سابقه درخشان خود در کنار شماست تا با طراحی یک فضای سبز مدرن و طبیعی، طراوت را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 

 

بالا