روف گاردن با ترموود

روف گاردن با ترموود

روف گاردن با ترموود چگونه است؟

 

اگر ایده ساخت روف گاردن در تمامی ساختمان های شهر عملی گردد، بخش عظیمی از آلودگی های مربوط به هوا کاهش می یابند.

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد، یکی از کاربرد های ترموود استفاده از این متریال در روف گاردن می باشد، ترموود از لحاظ بصری به فضای شما گرما می بخشد و ظاهر زیبایی به بام شما می بخشد.

 

روف گاردن به عنوان یک فناوری مدرن

 

روف گاردن یک فناوری مدرن است که امروزه بر پشت بام بسیاری از ساختمان ها اجرا می شود و اجرای آن در برج ها یا آسمان خراش ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، اجرا می شود و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده.

روف گاردن ها فضای سبز و ایده آلی هستند که می توان آن ها را با تلفیق متریالی به عنوان ترموود و سایر موارد به زیباترین شکل ممکن طراحی نمود.

 

روف گاردن با ترموود

 

فرایند ساخت و کاربرد های ترموود 

 

ترموود ها به دلیل فرایند تولید میزان مقاومت بالایی در برابر رطوبت و همچنین گرما دارند.

از ترموود می توان برای ساخت آلاچیق، لمکده، کفپوش های تایلی، فلاور باکس و دیوار های لوور ( برای محصور کردن و یا به عبارتی عامیانه تر شخصی سازی بام ) استفاده کرد.

به طور کلی ترموود متریالی سبک وزن است و استفاده از آن در روف گاردن بسیار منطقی خواهد بود، با عنایت بر اینکه وزن سازه را بالا نمی برد نخواهد به ستون ها و پی بنا ها فشار وارد نمی کند.

 همانطور که در مقاله قبلی گفته شد ترموود به دلیل فرایند گرما دهی، رطوبت بیشتر آن از بین می رود و با عنایت بر این مهم نفوذ حشرات در آن از قبیل موریانه به صفر می رسد.

ترموود عمر بالایی دارد بنابراین استفاده از آن برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

مراحل ساخت روف گاردن با ترموود

 

مرحله اول

زیر سازی روف گاردن ، بخش مهم و قابل توجهی از اجرا می باشد.

اول از همه باید وزن قابل تحمل ستون ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، پس از بررسی و محاسبات دقیق سازه ای، باید عملیات کروم بندی ایزولاسیون انجام شود.

  کروم بندی به معنای شیب بندی بام به سمت خروجی چاه آب بام است. پس از تکمیل شیب بندی، باید ایزولاسیون به طور کامل اجرایی شود. 

در مقالات پیشین مفصل تر به زیر سازی روف گاردن پرداختیم

 

 

مرحله دوم

 

تاسیسات، پس از انجام مرحله اول باید به فکر خارج کردن آب های اضافی ناشی از آبیاری گیاهان روف گاردن باشیم، اما بحث تاسیسات فقط منوط بر تاسیسات لوله کشی های آب نمی باشد.

کابل بندی های مربوطه به سیستم نور پردازی و همچنین لوله کشی گاز برای داشتن آشپزخانه کثیف و سیستم گرمایش از مواردی می باشند که بسیار ضروری بوده و باید اجرایی گردد.

 

مرحله سوم 

 

مرحله بعدی نصب ترموود می باشد، که روی شبکه های آهنی اجرا شده به جز محل قرار گیری ترموود، کفپوش و آلاچیق ها ورق های 3 میلی متری پانچ می شود.

این ورق ها به منظور عبور آب باران از روی کارها اجرایی می شوند، به همین دلیل باید حتما دارای پوشش ضد زنگ باشند.

 در ادامه نیز قسمت هایی که جهت پوشش دهی از ورق های پانچ استفاده نشده است، با استفاده از چوب ترمو شده پوشانده می شود.

در نهایت نورپردازی و اجرای آلاچیق و قرار دادن مبلمان و اکسسوری های مربوطه  انجام می شود.

 

در طراحی روف گاردن با ترموود خصوصاً در مناطق گرمسیر از لوور در پشت بام ها استفاده می شود، لوور در زبان فرانسه به معنی سایه بان می باشد با استفاده از ترموود هایی که به شکل لوور طراحی شده اند می توانید از تابش نور خورشید تا حدود زیادی بکاهید.

تابش بیش از حد نور خورشید علاوه بر آزاردهنده بودن موجب پژمردگی گل ها و گیاهان شما نیز می شود.

 

روف گاردن با ترموود

 

از معایب ساخت روف گاردن با ترموود

 

  • امکان خراشیدگی روی چوب در محل های پر رفت و آمد در تماس با اجسامی مانند کفش های پاشنه دار
  • از بین بردن درختان جنگلی و آسیب به محیط زیست
  • مشکل در ایجاد  و کاور عناصر کرو و منحنی و انعطاف پذیری پایین

 

شرکت مهندسین مشاور فلات سبز مجری، طراح و مشاور در زمینه انواع روف گاردن با ترموود برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

بالا